Flatforum
Nyheter: Över 100 medlemmar! Registrera dig du också!

*
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. September 09, 2010, 02:54:57

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tuggar alla flattar sönder allt?  (läst 1242 gånger)
Sara
Administrator
Veteran

Antal inlägg: 536

E-post
« Svara #15 skrivet: April 05, 2008, 01:35:20 »

Oj oj... Det där ser nästan lika illa ut som det gjorde i köket där Atte var en gång när han var ensam hemma när han var ung... Ca 9 månader var han nog... Förstörde ALLT han kom åt...
Jag vet faktiskt inte nån annan råd än att backa i ensamhetsträningen till ruta ett, eller helt sonika hålla hunden i ett totalsäkrat utrymme... Tex en bur... Men jag kan ju trösta med att Atte i alla fall har blivit mycket bättre. Han har inte bitit sönder nåt hemma på väldigt länge nu... Däremot kan han dra fram nåt av mina klädesplagg till hallen och lägga sig på det och vänta där... eller lägga huvudet på en sko... Lite sött tycker jag...  Kyss

/Sara
Loggat

Malin
MultiChampion

Antal inlägg: 324

Hemsida E-post
« Svara #16 skrivet: April 05, 2008, 11:21:44 »

Ojojoj, vi får verkligen hoppas att ni löser erat lilla problem.

/Malin
Loggat

tindra
Unghund
**

Antal inlägg: 51

Hemsida E-post
« Svara #17 skrivet: April 06, 2008, 10:39:32 »

Ja det hoppas vi med.......just nu blir hon instängd i ett rum då vi åker någonstans och tar bort allt hon kan tänkas hitta på bus med.
//MAlin
Loggat
Malin
MultiChampion

Antal inlägg: 324

Hemsida E-post
« Svara #18 skrivet: April 07, 2008, 09:12:18 »

Haha ni får ha en sådan isoleringscell  Med glimten i ögat (blinkande)

/Malin
Loggat

Lillan
Champion

Antal inlägg: 104

E-post
« Svara #19 skrivet: April 08, 2008, 03:56:45 »

Jag tror att Tindra har associerat ensamhet med j......t ont och det kan vara viktigt att ni gör som Sara tidigare skrivit. Att börja om med ensamnhetsträningen så hon får bort ev dåliga associationer. Det kan ju kännas skönt att veta att man kan lämna henne och att hon känner sig lugn och trygg med det. Att ni som nu stänger in henne i ett rum behöver inte vara fel, en hund behöver ju inte speciellt mycket utrymme när den är ensam hemma. Men jag tror det är viktigt att ni börjar om med träningen. Hoppas ni har möjlighet till det
Loggat
Kakan
Champion

Antal inlägg: 217

E-post
« Svara #20 skrivet: April 08, 2008, 06:49:02 »

Schäfrar kan oxå ställa till det, idag hade han tagit två hushållsrullar och gått runt med i lägenheten en underbar syn Rullande ögon (ironi)
Undra vad Gismo tänkte, den "vuxna" hunden
Loggat
Sara
Administrator
Veteran

E-post
« Svara #21 skrivet: April 08, 2008, 11:58:56 »

Ha ha! Tur att hushållspapper inte är nån dyr investering...  Glad

/Sara
Loggat

kompis
Valp
*

Antal inlägg: 2

Älskar skog, sjö och fjäll

E-post
« Svara #22 skrivet: Januari 01, 2010, 01:07:08 »

Vill varna för kampleksak som är av garn i olika färger med knut i båda ändar, våran Flat 9 mån fick upp en av knutarna  och tuggade i sig garntrådarna spydde upp en del men det blev stopp, fick åka och öppna magen och tarm för rensning på djursjukhus inte billigt, men valpen mår iaf bra nu.
Enlikt veterinären var leksaker med trådar i extra farligt att äta i sig....   
Loggat

Bästa hälsningar
Kompis
Sara
Administrator
Veteran

E-post
« Svara #23 skrivet: Januari 12, 2010, 09:41:12 »

Vill varna för kampleksak som är av garn i olika färger med knut i båda ändar, våran Flat 9 mån fick upp en av knutarna  och tuggade i sig garntrådarna spydde upp en del men det blev stopp, fick åka och öppna magen och tarm för rensning på djursjukhus inte billigt, men valpen mår iaf bra nu.
Enlikt veterinären var leksaker med trådar i extra farligt att äta i sig....   

Japp, och samma sak med allt annat av tyg, tex trasmattor. Det kan Jari bekräfta. Långa tygremsor, både som smala trådar och bredare matt-trasor är nåt av det farligaste en hund kan få i sig. Dom snor in sig och fastnar i tarmarna och dom kan skära sönder tarmarna om dom är tillräckligt vassa... huga... Vet en flatte som lyckades få i sig en hel två-meters gasbinda. Fy fan, vilken tur dom hade att hon överlevde.

/Sara
Loggat

Jari
Champion

Antal inlägg: 209

www.stensro.se

jorpa67@hotmail.com
Hemsida E-post
« Svara #24 skrivet: Januari 14, 2010, 01:56:24 »

Fast det goda med det hela var att Boston fick avsmak av att äta tyg efter operationen. Med glimten i ögat (blinkande)
Vi får ha allt från strumpor, kalsonger, trosor till handukar och mattor ifred.

Jari
Loggat

Sara
Administrator
Veteran

E-post
« Svara #25 skrivet: Januari 19, 2010, 09:52:34 »

Fast det goda med det hela var att Boston fick avsmak av att äta tyg efter operationen. Med glimten i ögat (blinkande)
Vi får ha allt från strumpor, kalsonger, trosor till handukar och mattor ifred.

Jari

Va?! En flatte som har lärt sig av sitt misstag?! Tänk om Atte kunde göra det...  Rullande ögon (ironi)

/Sara
Loggat

Miarella
Valp
*

Antal inlägg: 10

persika84@hotmail.com
E-post
« Svara #26 skrivet: Mars 17, 2010, 05:02:30 »

Oj, låter som ett gäng bitglada hundar! Min flat har vart riktigt bra på att inte tugga sönder saker som inte får bita på. Jag ger henne ofta märgben som hon tuggar på. Då är hon sysselsatt ett par timmar och får utlopp för sitt tuggbehov. Leksaker däremot gillar hon att förstöra. Så jag lämnar henne aldrig ensam med dessa. En mindre bra sak är att hon gillar att bita av snöret på dummysarna, då blir jag vansinnig!  Ledsen Om man lämnar henne en sek med den för länge i munnen...
Loggat

Det ska vara brun flat! Med glimten i ögat (blinkande)
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS! Dilber MC Theme by HarzeM