Flatforum
Nyheter: Över 100 medlemmar! Registrera dig du också!

*
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. September 10, 2010, 09:37:03

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Viltvägran!!!!  (läst 368 gånger)
Jari
Champion

Antal inlägg: 209

www.stensro.se

jorpa67@hotmail.com
Hemsida E-post
« skrivet: Augusti 04, 2009, 09:46:41 »

Hur får man en kräsen hund att apportera all sorts vilt/fågel?

Jag har problem med att få Boston att ta vilt utan att nosa och tveka. Änder går ganska bra men så fort det gäller "svart"fågel så som kaja, skata och kråka så tar det stopp. Duva fungerar inte heller så bra. Det ser nästan ut som han får "kväljning" av att måsta ta sådan fågel i munnen.

Jag känner att mitt tålamod och mina träningsmetoder börjar tryta och känner mig nästan tvungen till att "pensionera" Boston när det gäller jaktbiten. Känns så fel för han är ju så duktig apportör med dummisar och sedan att han är ju "bara" 2,5 år.

Tacksam för tips / Jari Malmberg
Loggat

bellot
Valp
*

Antal inlägg: 41

Hemsida E-post
« Svara #1 skrivet: Augusti 05, 2009, 09:22:45 »

Kan förstå att du är frustrerad. Har du provat med lite konkurrens av en annan hund. Du kunde låta din hund sitta & se på när en annan hund hämtar vilt & om det "tänder" honom kan han sen få hämta själv. Tar han inte fågeln kan ni skicka den andra hunden att ta den mitt framför ögonen på honom.
Loggat
Jari
Champion

Antal inlägg: 209

www.stensro.se

jorpa67@hotmail.com
Hemsida E-post
« Svara #2 skrivet: Augusti 05, 2009, 02:43:16 »

Jag brukar ha med min yngre flat (9 månader) och han hämtar gladeligen fåglarna när Boston tvekar, så det fungerar tyvärr inte som "igång triggande" åtgärd.

Jari
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS! Dilber MC Theme by HarzeM