Har hört att ruffwears inte fördelar tyngden lika bra som snowdogs. Vikten ska ju vara så långt fram som möjligt. Hur är dem med hänsyn till det. Kul att du är nöjd med den iaf.

Har du märkt några förändringar på Atte när han har den på sig? Typ att han är mer fokuserad på sin uppgift än att hålla koll på allt runtomkring?
Alltså... Atte har damp...

Och det spelar inte så stor roll vad man ger honom för uppgift, han har damp ändå...

Den absolut största fördelen jag ser med Ruffwear är ju att man kan knäppa av väskorna (på den dyrare varianten) när man rastar och till exempel ha selen som stöd vid vadning och liknande där hunden inte bör ha väskorna på sig. (Det är ett rejält handtag!) Dessutom så är Ruffwear den enda väska jag hittat som har en y-formad front som ger bogarna full rörelsefrihet.
Det är lite svårt att se på Snowdogs bilder om deras väskor har en gjord både fram och bak... Vet du om dom har det? Den första klövjeväskan jag köpte till Atte hade inte det, bara en gjord fram, bakom frambenen. Detta gjorde att första gången vi var på fjället så kom Atte tillbaka efter en springtur UTAN väska.

Det visade sig att om han sprang i nedförsbacke och tvärstannade för att sätta ner nosen och lukta på nåt, så for väskan över huvudet på honom. Inte så bra...

/Sara