Flatforum
Nyheter: Över 100 medlemmar! Registrera dig du också!

*
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. September 09, 2010, 03:32:16

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Klövjeväska  (läst 167 gånger)
Ellen
Valp
*

Antal inlägg: 25

loveeddings@hotmail.com
Hemsida E-post
« skrivet: Januari 26, 2010, 05:27:10 »

Har lite funderingar på att köpa en klövjeväska till Nelson. Dels vill jag ha den i sommar då jag tänkt gå någon vandring med honom och dels så funderar jag på om det skulle göra honom lite lugnare när vi går koppelpromenader, han är rätt stressig då och vill gärna att det ska gå FORT. Har tittat lite på Snowdogs kövjer. Någon som har någon erfarenhet av dem eller klövjeväskor i allmänhet?
Loggat

Sara
Administrator
Veteran

Antal inlägg: 536

E-post
« Svara #1 skrivet: Januari 28, 2010, 01:29:32 »

Jag har en väska från Ruffwear till Atte. Den är helt och hållet suverän! Jag kan nog inte rekommendera nån annan väska faktiskt.  Med glimten i ögat (blinkande)

/Sara
Loggat

Ellen
Valp
*

loveeddings@hotmail.com
Hemsida E-post
« Svara #2 skrivet: Januari 28, 2010, 02:21:20 »

Har hört att ruffwears inte fördelar tyngden lika bra som snowdogs. Vikten ska ju vara så långt fram som möjligt. Hur är dem med hänsyn till det. Kul att du är nöjd med den iaf.  Leende (smiley) Har du märkt några förändringar på Atte när han har den på sig? Typ att han är mer fokuserad på sin uppgift än att hålla koll på allt runtomkring?
Loggat

Sara
Administrator
Veteran

E-post
« Svara #3 skrivet: Februari 03, 2010, 09:59:17 »

Har hört att ruffwears inte fördelar tyngden lika bra som snowdogs. Vikten ska ju vara så långt fram som möjligt. Hur är dem med hänsyn till det. Kul att du är nöjd med den iaf.  Leende (smiley) Har du märkt några förändringar på Atte när han har den på sig? Typ att han är mer fokuserad på sin uppgift än att hålla koll på allt runtomkring?

Alltså... Atte har damp...  Cheesy Och det spelar inte så stor roll vad man ger honom för uppgift, han har damp ändå...  Rullande ögon (ironi)  Glad

Den absolut största fördelen jag ser med Ruffwear är ju att man kan knäppa av väskorna (på den dyrare varianten) när man rastar och till exempel ha selen som stöd vid vadning och liknande där hunden inte bör ha väskorna på sig. (Det är ett rejält handtag!) Dessutom så är Ruffwear den enda väska jag hittat som har en y-formad front som ger bogarna full rörelsefrihet.
Det är lite svårt att se på Snowdogs bilder om deras väskor har en gjord både fram och bak... Vet du om dom har det? Den första klövjeväskan jag köpte till Atte hade inte det, bara en gjord fram, bakom frambenen. Detta gjorde att första gången vi var på fjället så kom Atte tillbaka efter en springtur UTAN väska.  Med glimten i ögat (blinkande) Det visade sig att om han sprang i nedförsbacke och tvärstannade för att sätta ner nosen och lukta på nåt, så for väskan över huvudet på honom. Inte så bra...  Med glimten i ögat (blinkande)

/Sara
Loggat

Ellen
Valp
*

loveeddings@hotmail.com
Hemsida E-post
« Svara #4 skrivet: Februari 04, 2010, 10:35:05 »

Vet inte om snowdogs har gjord både fram o bak men det är något man får kolla upp isf. Är ju inte bra om väskan åker av i nerförbackarna....ska nog kolla lite mer på ruffwear eftersom du verkar så nöjd med väskan och så får vi se vad det blir sen när man har råd...Tack för tipsen!
Loggat

Sara
Administrator
Veteran

E-post
« Svara #5 skrivet: Februari 04, 2010, 10:09:03 »

Vet inte om snowdogs har gjord både fram o bak men det är något man får kolla upp isf. Är ju inte bra om väskan åker av i nerförbackarna....ska nog kolla lite mer på ruffwear eftersom du verkar så nöjd med väskan och så får vi se vad det blir sen när man har råd...Tack för tipsen!

Det allra bästa vore ju om du kunde prova dom båda varianterna och jämföra. Ruffwear går ju inte att få i några special-mått, så där är ju Snowdogs ändå bättre. Och man kan ju säkert få en buk-gjord påsydd på Snowdogs om man ber snällt...  Med glimten i ögat (blinkande) Men som sagt, selen till Ruffwear är helt suverän...  Leende (smiley)

/Sara
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS! Dilber MC Theme by HarzeM