Jobbigt sånt där... Jag har en kompis som har precis samma problem med sin rottis-korsning. Hennes sambo har inga som helst problem när dom är ute, men med henne är det bara jävelskap. Tiken som är tre år beter sig precis som din. Biter i kopplet, "morrar", har dragkamp och lyssnar inte för fem öre på vad matte säger.
Jag tror helt klart att det är ett ledarskaps-problem, men hur du ska lösa det har jag tyvärr inga konkreta svar på. Han respekterar dig säkert inte på samma sätt som han respekterar din sambo och han tar förmodligen inte dina tillsägelser på allvar. Förmodligen ruskar han på sig lite och sen är han herre på täppan igen...
På nåt sätt måste du komma åt hans hjärna. Fysisk korrigering tror jag inte hjälper i det här läget. Jag skulle nog försöka hitta en duktig privatinstruktör om jag var du... Dock ingen klicker-tränare. Sånt har en tendens att stressa upp en hormonstinn flatte-hjärna ännu mer...

Hoppas verkligen att du hittar nån som kan hjälpa dig. Sånt här är himla jobbigt...
/Sara