Flatforum
Nyheter: Över 100 medlemmar! Registrera dig du också!

*
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. September 10, 2010, 09:22:27

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Sidor: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stress  (läst 2012 gånger)
Mia
Champion

Antal inlägg: 136

E-post
« Svara #45 skrivet: Januari 25, 2008, 07:35:23 »

Det där med att gå kurs utan hund verkar intressant..Kanske så ser och uppfattar man mer när man inte har en hund att fokusera på i just det tillfället.

/Malin

Absolut!

Speciellt nu när du går i väntans tider.  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Hundbiten
Valp
*

Antal inlägg: 16

Hemsida E-post
« Svara #46 skrivet: Januari 25, 2008, 01:27:48 »

Mia - du har helt rätt i att man måste förstå en metod för att kunna använda den/ta den till sig.

Och ännu viktigare, att man måste förstå VARFÖR metoden fungerar Leende (smiley)

Detta var en av anledningarna att jag tidigt gav upp alla råd från diverse håll som innehöll frasen "du måste ha gott ledarskap över hunden", eftersom INGEN, och då menar jag INGEN kunde förklara för mig vad ledarskap var. Därmed kunde jag inte heller vare sig förstå eller ta till mig denna "metod". Ordet ledarskap gör mig numer rätt galen, för det är bara för rörigt - folk definierar det på olika sätt, och ofta har man ingen aning om VARFÖR de gör som de gör.

Nu har jag hittat andra vägar, med mer lättbegripliga, logiska inlärningsprinciper som jag både kan förstå och ta till mig. Och det roliga är att de som tidigare rådde mig att skaffa mig ett bra ledarskap, nu tycker att jag gjort just det  Cheesy
Loggat

-------------------------------
www.hundtranaren.se
Mia
Champion

Antal inlägg: 136

E-post
« Svara #47 skrivet: Januari 25, 2008, 02:40:36 »

Visst är det skönt när man hittat ett sätt att jobba på som man trivs med!

Loggat
Hundbiten
Valp
*

Antal inlägg: 16

Hemsida E-post
« Svara #48 skrivet: Januari 25, 2008, 07:22:45 »

Helt klart Leende (smiley)
(När jag läser mitt inlägg igen ser jag att det kanske låter lite gapigt - ber om ursäkt om det uppfattas så, det var inte alls min mening...)
Loggat

www.hundtranaren.se
Lillan
Champion

Antal inlägg: 104

E-post
« Svara #49 skrivet: Januari 25, 2008, 07:36:50 »

Tycker inte alls att det låter gapigt. Jag förstår exakt vad det är du menar, tyvärr verkar det sticka folk i ögonen. Men så länge man använder ett ord eller begrepp som måste förklaras av alla så kan det inte vara ett bra ord. Det är mycket bättre att säga vad man skall göra istället.

Roade mig med att slå upp ledarskap, hund på google och det var mycket intressant. Alla som hade det med på sin sida kände sig tvungna att förklara vad de menade med ledarskap och det var inte alltid samma definitioner. Det verkar vara så att man tar ordet och lägger till egen tolkning Med glimten i ögat (blinkande) Med glimten i ögat (blinkande) Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
millas
Valp
*

Antal inlägg: 5

E-post
« Svara #50 skrivet: December 27, 2009, 06:06:21 »

Citat Lillegården
"Som jag, och jag tror de flesta framgångsrika både hundförare och instruktörer, ser det så är Ledarskapet och förståelsen kring detta kanske det absolut viktigaste man måste lära sig, och utan det så når du aldrig ända fram..."

Vilka framgångar har du haft själv? Var jag än letar på din hemsida finner jag bara saker du deltagit i. Vilka hundar har du fört fram? Jag gissar att det är andra sorters jakthundar än flattar?
Jag tycker att du har en hel del kloka uppfattningar - men jag undrar ändå lite över dina egna erfarenheter.

Loggat
Sidor: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS! Dilber MC Theme by HarzeM